четвер, 21 квітня 2016 р.

Схеми аналізу уроку

Предмет _____________________________________________ клас _______ дата ______________
Учитель ____________________________________________________________________________
Тема уроку:_________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
Мета відвідування уроку:_____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Аналіз уроку
Тип уроку: урок-лекція, урок-бесіда, урок-диспут, урок-гра, комбінований, практична робота, екскурсія, лабораторна робота,засвоєння нових знань, семінарське заняття
__________________________________________________________________________________
Перевірка присутніх: присутніх ______, відсутніх _________.
Готовність до уроку вчителя: календарний план, поурочний план, оснащеність уроку засобами демонстрації, наочними посібниками; __________________________________________________
учнів: порядок на робочих місцях, наявність підручників, зошитів, ___________________________
Структура і зміст уроку
І. Організаційний етап. Своєчасність та організованість початку уроку, готовність класу до роботи, активізація діяльності учнів, оголошення теми, мети, завдань уроку, вимогливість вчителя __________________________________________________________________________________
ІІ. Етап перевірки домашнього завдання. Використання прийомів, що дають можливість перевірити виконання д/з в більшості учнів, оперативність учителя, можливість у ході перевірки скоригувати опорні поняття й ліквідувати виявлені прогалин в знаннях.
- метод: опитування біля дошки, з місця
- форма перевірки: індивідуальна, групова, фронтальна, письмова, перегляд зошитів, розбір домашньої роботи біля дошки, __________________________________________________________
- формулювання питань і завдань: чітке, нечітке, вичерпне, недостатньо чітке, ________________
- місце перевірки домашніх завдань на уроці: ___________________________________________
- рівень активності учнів та характер їх участі під час перевірки домашніх завдань:
__________________________________________________________________________________
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оцінка важливості нового матеріалу, уміння визначити чому учні мають навчитися на уроці, визначення мети уроку
__________________________________________________________________________________
ІV. Засвоєння нових знань:
- підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу: ____________________________________
- науковий рівень: високий, задовільний, низький; ________________________________________
- єдність навчання і виховання: висока, задовільна, низька; _______________________________
- звязок із життям і практикою: високий, слабкий, задовільний, низький, відсутній; _________
- доступність викладу: повна, обмежена, важка, відсутня; ________________________________
- послідовність і логічність висновків: послідовні, чіткі, слабкі, нечіткі; _____________________
- створення проблемної ситуації: наявна, відсутня; _____________________________________
- культура мови вчителя: багата, грамотна, логічна, лаконічна, доступна, недоступна, багатослівна, виразна, бідна, нелогічна, неграмотна, ______________________________________
- робота з підручником: здійснювалась, не здійснювалась, колективна, самостійна, ____________
- робота в зошитах: здійснювалась, не здійснювалась, ___________________________________
- час: достатній, скорочений __________________________________________________________

V. Етап закріплення нового матеріалу:
- метод: опитування, наведення прикладів, розв’язування задач, виконання вправ, письмове опитування, використання елементів інноваційних технологій;
- засвоєння матеріалу учнями: відмінне, добре, задовільне, незадовільне;
- ефективність: просте відтворення, мислительні операції;
- робота зі слабкими і сильними учнями на уроці: _______________________________________
- час: достатній, скорочений __________________________________________________________
VІ. Домашнє завдання:
- підготовка учнів до виконання: інструктаж, диференційований підхід
- обсяг: достатній, недостатній, завеликий;
- раціональність: своєчасно, на перерві, пояснено, посильне, з елементами творчості, різнорівневе, з урахуванням здібностей учнів ____________________________________________
VІІ. Підсумок уроку: наявний, відсутній.
Виставлено оцінок ___: високий рівень ___, достатній ___, середній ___, початковий ___.
- обєктивність оцінювання: обєктивно, завищено, занижено, мотивовано, не мотивовано;
- залучення учнів до оцінки знань: наявне, відсутнє. _____________________________________
Дисципліна на уроці: відмінна, добра, задовільна, незадовільна. ____________________________
Міжпредметні звязки: здійснюються, не здійснюються, здійснюються формально. ____________
Наочність: достатня, недостатня, відсутня, зайва; ефективність використання: висока, низька; вид: відео, аудіо, дидактичний матеріали _______________________________________________
Мікроклімат уроку: сприяв активізації пізнавальної діяльності, засвоєнню знань, нервовий, заважав роботі класу, атмосфера доброзичливості, ситуації успіху, виховання інтересу до предмету.
Темп роботи й охоплення кількості учнів на уроці: ______________________________________
Взаємозвязок етапів уроку: обгрунтований, повний, частковий, відсутній, розірваний.
Забезпечення здоровя дітей: осанка – слідкує, не слідкує; фізкультхвилинки – проводить, не проводить; збереження зору – забезпечено, не слідкує.
Досягнення мети уроку: повністю, частково, не досягнуто.
Відповідність фактичного змісту уроку поставленій меті і програмі: _____________________
Використання можливостей кабінету на уроці: _______________________________________
Педагогічна майстерність учителя: (поведінка вчителя, творчість, уміння керувати собою, підтримання дисципліни й уваги учнів, контакт з учнями, знання предмета, педагогічний такт, тон, стиль, зовнішній вигляд вчителя) ____________________________________________________ Глибина знань матеріалу вчителем: висока, середня, задовільна, низька

Висновки, пропозиції:
_________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ознайомлений: _________________ Заст. директора ліцею: ____________________



Аналіз контрольної роботи
Предмет _____________________________________________ клас ______ дата _______________
Учитель_____________________________________________________________________________
Тема уроку.__________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Мета відвідування уроку: перевірити якісний рівень засвоєння учнями програмового матеріалу __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Кількість учнів за списком _______. Присутніх ______. Відсутніх _________.
Аналіз уроку
І. Підготовчий етап:
- обстановка перед контрольною роботою: спокійна, ділова, метушлива, нервозна;
- психологічна підготовка: учні злякані, підбадьорені, натхненні на успіх;
- наявність письмового та креслярського приладдя: так, ні частково;
- порядок на парті: так, ні, частково.
ІІ. Основний етап:
Ø   організація класу безпосередньо для виконання контрольної роботи:
-повідомлення теми та мети уроку: так, ні;
-підпис контрольних робіт: так, ні;
-короткий загальний інструктаж: так, ні.
Ø   методика читання тексту диктанту:
-фонетичні показники: дотрAимано, не дотримано;
-дикційні показники: дотримано, не дотримано;
-виразність: дотримано, не дотримано;
-чіткість: дотримано, не дотримано;
-темп: дотримано, не дотримано;
-гучність: дотримано, не дотримано.
Ø   робота над усвідомленням учнями завдань контрольної роботи чи тексту диктанту: так, ні, частково;
Ø   методика проведення контрольної роботи: дотримано, не дотримано, частково.
Ø поведінка вчителя під час конторльної роботи: знаходиться на робочому місці, уважно спостерігає за класом, не заважає учням, не дає зайвих зауважень, підказує учням словесно чи жестами, створює нервове напруження в класі, ходить між рядами.
ІІІ. Завершення контрольної роботи:
-збір робіт: організовано, неорганізовано, вчасно, невчасно;
-підбиття підсумків: так, ні, частково.
К-сть
учнів у класі
К-сть учнів, що вик. роботу
Початковий рівень
Середній рівень
Достатній рівень
Високий рівень
Учні
%
Учні
%
Учні
%
Учні
%












7-126: учнів ____ , ____%.




ІV. Аналіз контрольної роботи:
-                     відповідає програмовому матеріалу: так, ні, частково;
-         відповідає віковим та індивідуальним особливостям учнів: так, ні, частково.
-                     Відповідність оцінок критеріям оцінювання:  так, ні, завищено, занижено.

Типові помилки:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновки:
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Пропозиції:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ознайомлений: _________________ Заст. директора ліцею: ____________________



Аналіз уроку фізичної культури
Дата _________________ клас ________ присутні___________ відсутні ___________
Учитель_____________________________________________________________________________
Тема уроку: _________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Мета відвідуванняуроку: _____________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зміст уроку
І. Аналіз поурочного плану:
1. Формулювання основних завдань уроку. _______________________________________________
_____________________________________________________________________________________
2. Відповідність змісту уроку: навчальній програмі; календарним планам; віковим особливостям учнів; умовам проведення занять; розподіл часу на частини уроку та їх взаємозв’язок. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ. Аналіз умов для успішного проведення уроку:
1.                  Зовнішній вигляд учителя та учнів (спортивна форма і взуття). ________________________
_____________________________________________________________________________________
2.                  Наявність спортивного інвентарю згідно із завданнями уроку та кількістю учнів. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ. Аналіз організації і методики уроку:
1.                  Своєчасний вихід учнів на спортивний майданчик або до спортзалу. ____________________
_____________________________________________________________________________________
-                     Своєчасність і чіткість початку уроку: шикування; рапорт; привітання; пояснення; подача команд та розпоряджень; культура мови та знання фізкультурної термінології. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.                  Шикуванння і перешикувань, що проводяться протягом уроку. ________________________
_____________________________________________________________________________________
3.                  Уміння регулювати фізичне навантаження згідно з віковими і статевими особливостями. _____________________________________________________________________________________
4.                  Різноманітність методів навчання, що застосовувались на уроці, їх доцільність. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.                  Поведінка учнів під час уроку. Виховання свідомої дисципліни. _______________________
_____________________________________________________________________________________
6.                  Забезпечення розвитку, санітарно-гігієнічних умов, правильної постави учнів. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.                  Методика здійснення якісного страхування учнів під час виконання вправ. ______________
_____________________________________________________________________________________
8.                  Методика запобігання й усунення помилок. _________________________________________
_____________________________________________________________________________________
-                     Здійснення на уроці перевірки рівня знань, умінь і навичок, її об’єктивність, коментування (заохочення, оголошення подяки). _________________________________________________
_________________________________________________________________________
-                     Оцінювання і облік знань учнів: високий рівень: ___ , достатній: ____ , середній: ____ , початковий: ____ .
9.                  Ставлення вчителя до учнів, вміння володіти класом, дотримуватись педагогічного такту, організувати, активізувати учнів, викликати в них бажання виконувати ці завдання. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10.              Індивідуальний підхід до учнів. ___________________________________________________
_______________________________________________________________________________
11.              Проведення рухливих ігор, їх доцільність та ефективність. ____________________________
_______________________________________________________________________________
12.              Уміння пов’язувати спосіб виконання фізичних вправ із знаннями учнів з фізіології та анатомії людини. _______________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
13.              Ступінь виконання плану і досягнення поставленої мети. Аналіз умінь і навичок учнів з фізичної культури. ______________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
14.              Підбиття підсумків уроку.
Відхилення від конспекту уроку і його обґрунтованість. ______________________________
_______________________________________________________________________________
Дотримання вчителем часу частин уроку і всього уроку. ______________________________
_______________________________________________________________________________

VІ. Висновки і пропозиції до проведення уроку:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ознайомлений: _________________ Заст. директора ліцею: ____________________




Візуальне визначення втоми учнів під час фізичного навантаження
Обєкти спостереження
Ознаки втоми
низька
середня
висока
Колір шкіри обличчя
Незначне почервоніння
Значне почервоніння
Різке почервоніння чи збліднення, синюшність
Пітливість
незначна
Велика (особливо обличчя)
Надмірна (нижче пояса), виступання солей
Дихання
Прискорине рівне
Значно прискорине. Періодично зявляється дихання ротом.
Різко прискорине, поверхневе, безперервне дихання через рот;окремі глибокі вдихи, що змінюються безладним диханням ( задишка)
Рухи
Чіткі скоординовані, бадьора хода
Порушення координації рухів. Невпевнені кроки, похитуванн.
Різкі похитування, розлад координації рухів.
Увага
Безпомилкове виконання фізичних вправ.
Нечіткість виконання фізичних вправ і команд, помилки в разі зміни напрямку.
Уповільнене виконання фізичних вправ; під час виконання вправ сприймаються лише голосні команди.
Самопочуття
Скарги на втому
Біль у мязах, серцебиття
Задуха, шум у вухах, запаморочення.


Немає коментарів:

Дописати коментар